duminică, 8 martie 2009

Alina Mungiu Pippidi: Conditia de participare la europarlamentare este integritatea listelor

Am contactat-o telefonic pe Alina Mungiu Pippidi pentru a afla daca accepta propunerea de a candida la alegerile europarlamentare inaintata de filaiala ieseana PDL . Mi-a spus sec : am postat un comunicat de presa in urma cu jumatate de ora
Iata ce spune comunicatul :

In data de 6 martie, Alina Mungiu-Pippidi a avansat conducerii PDL o scrisoare, multumind pentru invitatia onoranta de a participa la alegerile europene din partea acestui partid, si scriind, printre altele:„Incercarea de a contribui la reforma unui partid politic dinauntru ar fi, in cazul meu, ultima etapa in lungul exercitiu de reforma a clasei politice pe care l-am inceput cu scrierea manifestului cu acelasi nume in anul 1996 pentru Conventia Democratica si incheind cu Coalitia pentru o Guvernare Curata. Dar cum incercarile anterioare ale altora au dezamagit, eu trebuie sa fac, pentru a convinge opinia publica, testul influentei mele pozitive imediat, inainte de a candida pentru Parlamentul European – sau sa imi declin disponibilitatea. Rog, ca atare, conducerea partidului, sa in in considerare urmatoarele:
A. Toti candidatii de pe lista, in primul rind cei de pe pozitii eligibile, dar nu numai, trebuie sa corespunda criteriilor agreate de PDL cu Coalitia pentru un Parlament Curat in anii 2004 si 2008, adica 1. sa nu fi colaborat cu fosta Securitate, 2. sa nu detina averi neconcordante cu sersele oficiale de venit, 3. sa nu fi suferit condamnari penale sau sa nu fie sub urmarire penala sau trimisi in judecata actualmente, 4. sa nu fi profitat sau sa profite de pe urma pozitiei publice a lor sau a unui membru al familiei lor, 5. sa nu fi schimbat mai mult de doua partide politice in cariera lor 6. si sa nu se fi ilustrat prin comportament inedecvat in spatiul public.B. Pe linga aceste criterii, fiind vorba de reprezentarea Romaniei in Europa, lista ar trebui sa cuprinda, pe locurile presupuse eligibile, numai persoane a caror prezenta acolo este justificata de realizarile lor personale pe plan european, sau national, sau amîndoua. Lista PDL trebuie sa fie un exemplu pentru celelalte partide. Ma impresioneaza simpatia pe care mi-o arata publicul pe bloguri si forumuri de citeva zile, mie si Monicai Macovei, dar sint constienta ce usor se poate transforma in tot atita dispret daca acceptam incalcarea principiilor de mai sus. In cazul meu, buna mea reputuatie publica se datoreaza numai promovarii consecvente a acestor principii.In virtutea acestor doua deziderate am solicitat partidului caa. Responsabilii cu alcatuirea listei sa ia in considerare aceaste criterii;b. Sa fie luata in considerare pe viitor adoptarea unor institutii care sa protejeze PDL de propuneri ca Mitica Dragomir sau dom’ Costel. Un serviciu profesionist de resurse umane si un juriu de onoare, in care sa fie incluse personalitati de inalta tinuta morala si dinafara partidului ar putea rezolva aceste probleme. Am promis sa voi lucra voluntar la organizarea acestor structuri daca sint adoptate.In final, multumind inca o data pentru onoarea care mi se face, am explicarea conducerii partidului ca aceasta recrutare ar avea valoare doar daca nu ar fi o cooptare a unei persoane, ci o adoptare a unui proiect. Sînt convinsa ca votantii recompenseaza pe cei care aleg proiectul just. Romania are nevoie macar de un partid modern, profesionist si durabil. Fara o asemenea constructie, valoarea oricarui aport individual ramine iluzorie.

Sa inteleg ca nu accepta ?

Un comentariu:

Anonim spunea...

Mie asa mi se pare ...! Nu cred ca v-a accepta, madama...!

Totusi, e un gest NOTABIL - din partea ei ...!