miercuri, 27 mai 2009

Tele M : Scrisoare deschisa catre BZI

Prietena mea m-a rugat sa ii public o scrisoare deschisa.

SCRISOARE DESCHISA
Dumnezeu sa-l ierte si sa-i ierte!

S-au implinit luna aceasta 5 ani de cand a murit Marius Necula. In loc sa merg la cimitir si sa aprind o lumanare la mormantul lui Marius, scriu despre el un comunicat de presa. Si ma obliga sa fac asta un editorial din Buna Ziua Iasi semnat Constantin Mazilu. Mortii nu trebuie tarati in mizerie, domnule Constantin Mazilu! Daca l-ati cunoscut pe Marius, daca ati fost prietenul sau, asa cum scrieti in articolul de opinie, atunci nu ar fi trebuit sa il amestecati in acest razboi mediatic pe care ziarul la care lucrati il duce impotriva lui Danut Prisecariu, patronul Tele M.
Ma simt obligata sa scriu aceste randuri intrucat Marius Necula era reporter in cadrul redactiei de stiri Tele M cand a aflat ca era grav bolnav. Se intampla in decembrie 2003, cand Marius se afla in Bulgaria, la un curs de jurnalism, trimis de Tele M. Am discutat atunci prin telefon cu colegii de la Centrul de Jurnalism Independent care se aflau impreuna cu Marius in Bulgaria. Am discutat si cu el si imi amintesc cum imi spunea . Imi amintesc cum plangeam amandoi la telefon, eu in redactie, el la Sofia. Am discutat atunci cu medicii care l-au ingrijit si care mi-au spus ca Marius este intr-o stare foarte grava. Stiu ce eforturi au fost facute de conducerea postului de televiziune la care lucrez pentru ca Marius sa fie adus de urgenta si in bune conditii acasa. Imi amintesc de discutia pe care am avut-o cu Marius la telefon, el pe patul de spital in Bucuresti, povestindu-mi ce conditii de mizerie sunt in capitala noastra, fata de cele din Bulgaria. Nu avea nici macar lumina in salon. Faceam amandoi haz de necaz. Radeam ca nu are de nevoie de lumina, pentru ca si asa nu vede bine (fenomen cauzat de boala sa, de leucemie).
Imi cer scuze parintilor lui Marius pentru durerea pe care le-o provoc povestind aceste lucruri. Dar simt ca eu am dreptul sa povestesc acum aceste lucruri. Imi doresc ca parintii sai sa nu fi citit materialul din Buna Ziua Iasi. Cei care l-au cunoscut pe Marius trebuie sa stie ca el a venit la Tele M sa faca o ultima stire, desi era grav bolnav. M-am trezit cu el in redactie, fara sa-mi fi telefonat. Era o zi caniculara, ca cea de astazi. A cerut sa mearga pe teren la filmari. A realizat un reportaj despre un schelet gasit dupa foarte multi ani. Spera ca materialul difuzat de Tele M sa ii ajute pe politisti intr-un caz de crima. Era un material in exclusivitate pe care Marius l-a scris cu mare placere. Mai trebuie sa stiti ca Marius a dorit sa faca parte din echipa Tele M la Cupa Presei la Fotbal. Am mers la acele meciuri si i-am facut galerie. Era un jucator excelent. Aceste evenimente aveau loc cu putin inainte sa plece dintre noi. Marius tinea la noi, tinea la Tele M. Mai are rost sa spun ca si noi il iubeam?! Despre seara in care Marius a inchis ochii pentru totdeauna refuz sa vorbesc.
Oamenii de la Tele M, cei din echipa redactionala, cei din conducere au facut tot ce le-a stat in putere ca sa-l salveze pe Marius. Dar acesta a fost planul lui Dumnezeu pentru Marius!
Inchei aceste randuri spunand Dumnezeu sa-l ierte pe Marius si Dumnezeu sa-i ierte pe cei de la Buna Ziua Iasi, ca nu stiu ce fac. Si mai ales cat rau fac parintilor lui Marius si tuturor celor care l-au cunoscut si pretuit. Domnule Mazilu, lasati-l pe Marius sa se odihneasca in ceruri! Nu tarati in mizerie memoria unui om curat!

Gianina Mihaela Munteanu
Redactor sef Tele M

Niciun comentariu: