miercuri, 20 mai 2009

Deputatul Oajdea parca ar fi din alt partid ...

In timp ce Dan Carlan si Gheorghe Flutur incercau sa ne explice intr-o conferinta de presa ca Radu Berceanu a fost atacat in mod neloial de Relu Fenechiu iar autostrada se afla printre prioritati si se va construi , ba mai mult " Radu Berceanu va veni special la Iasi pentru a da un raspuns acestui atac neloial pe care l-a facut si dl Fenechiu si altii care incearca sa acrediteze ideea ca se incearca sa se abandoneze un proiect atat de important cum este autostrada Est Vest ( spunea Dan Carlan in conferinta de presa) " ce credeti ca facea colegul lor de partid , Daniel Oajdea ??!!?!?

Biroul Parlamentar nr. 209, circumscriptia electorala nr. 24 IASI
Deputat PD-L,
Daniel Oajdea
nr. 31/14.05.2009
I n t e r p e l a r e
Adresata:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
De catre:
Deputat Daniel Oajdea, Grupul Parlamentar PD-L
Obiectul interpelarii:
Strategia MINISTERULUI TRANSPORTURILOR SI
INFRASTRUCTURII privind constructia de autostrazi si aeroporturi la nivel
national, pozitia fata de realizarea Autostrazii Est-Vest
Domnule Ministru,
Regiunea Nord-Est este cea mai întinsa regiune a României, având o suprafata de 36.850 kmp (15,46% din suprafata totala a tarii) si in acelasi timp regiunea cea mai slab dezvoltata a României (în 2004, PIB/locuitor reprezenta 69,2% din media nationala). Stim cu totii ca infrastructura contribuie in mod hotarator la dezvoltarea unei zone. In acest moment, trei artere leaga Iasul de Vestul tarii: prin Vatra Dornei, prin Toplita sau pe la Cheile Bicazului. Nici una nu permite o legatura rapida intre estul si vestul tarii.



În cadrul regiunii exista trei aeroporturi care deservesc curse interne si ocazional zboruri
externe. Infrastructura existenta în momentul de fata nu permite nici unui aeroport din cele trei
efectuarea de zboruri curente externe de pasageri si de marfa de mare capacitate.
In ciuda eforturilor autoritatilor de a incepe in 2008 modernizarea Aeroportului International
Iasi, acest lucru nu a fost posibil sub pretextul ca nu sunt bani. Totusi, pentru alte alte zone ale tarii
s-au gasit bani pentru a se investi in transportul pe calea aerului .
Aceiasi soarta a avut-o si proiectul Autostrazii Est-Vest. Desi acest proiect este aproape uitat
(pe motiv ca nu sunt bani) in acelasi timp incep noi proiecte precum Autostrada Sudului pentru care,
in mod paradoxal, se gasesc bani.
Se trage evident concluzia ca aceasta zona, desi este cea mai saraca si are o infrastructura
deficitara atat pentru transportul rutier cat si pentru cel aerian, autoritatile statului nu fac mai nimic
pentru a recupera aceste decalaje. Evident la explicatii (chiar daca nu sunt sustinute logic si de fapte)
autoritatile statului stau foarte bine .
Avand in vedere cele expuse mai sus, as dori sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari:
1. Cand credeti (conform strategiei ministerului pe care il conduceti) ca ar fi timpul sa se inceapa lucrari ample la infrastructura Regiunii Nord-Est ?
2. Daca nu apreciati ca aceste investitii sunt importante pentru dezvoltarea actuala a
Romaniei, va rog sa motivati aceasta pozitie.
3. Ce loc ocupa in prioritatile ministerului pe care il conduceti realizarea Autostrazii Est-
Vest? Va rog sa precizati ce autostrazi sunt prioritare fata de aceasta si care sunt
argumentele.
4. Cand estimati ca vor incepe lucrarile la Autostrada Est-Vest?
5. Cand estimati ca vor fi terminate lucrarile la Autostrada Est-Vest?
Solicit raspuns scris.
Cu stima,
Deputat PD-L, Daniel Oajdea

Niciun comentariu: